Kaupan ehdot
Osapuolet
Kauppias
Royal Line Oy
Pohjoisranta 4, 00170 Helsinki
0207 118 333
info@royalline.fi
Y-tunnus: 0656029-5
Asiakas
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Royal Line Oy:n Internet-palveluissa.
Tilaaminen
Yleiset ehdot
Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittan ja päivittäin.
Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Varausehdot
Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "kohde".
Varaaminen
Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
Peruutukset ja muutokset
Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.
Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa kirjallisesti.
Netistä ostetun risteilylippuvarauksen voi perua veloituksetta risteilypäivään asti.
Mikäli asiakas peruuttaa vahvistetun yksityisristeilyn varauksensa,
kun varauksen alkamiseen on aikaa 45 vrk tai enemmän, peritään varauksesta toimituskulut. Toimituskulujen suuruus on 50 €.
kun varauksen alkamiseen on aikaa 45-14 vrk, peritään 25 % kohteen vuokrahinnasta.
kun varauksen alkamiseen on aikaa 13-2 vrk, peritään 75 % kohteen vuokrahinnasta.
kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 2 vrk, peritään koko vuokrahinta.
Alennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.
Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:
Siirto voidaan tehdä vain kerran.
Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
Siirron tulee tulee tapahtua viimeistään 14 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.
Siirtopalkkio on 0 eur (sis. alv.)
Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.
Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus
Ylivoimaisen esteen, Force Majeure, sattuessa, kuten sääolosuhteet, tekninen vika tai muut liikenneolosuhteet, joista Royal Line Oy ei voi vastata, on Royal Line Oy:llä oikeus tehdä muutoksia aikatauluun, suorittaa risteily muulla aluksella tai peruuttaa tilaus kokonaan. Royal Line Oy ei ole velvollinen korvaamaan ylivoimaisesta esteestä asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvia kuluja.
Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.
Kohteen käyttö
Kohde on määritelty kohdekuvauksessa.
Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen ja sen varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.
Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle.
Kohde on asiakkaan käytössä kohdekuvauksessa määriteltynä aikana.
Vuokrakalustoa koskevat erityisehdot
Vuokrakalustoa ei saa viedä maasta, eikä vuokrata edelleen.
Asiakas on velvollinen korvaamaan vuokrauskalustolle vuokra-aikana huolimattomasta tai virheellisestä käsittelystä ja puutteellisesta huollosta aiheutuneet vahingot ja kustannukset.
Kauppias vastaa kaluston normaalista kulumisesta aiheutuvista korjaustoimenpiteistä.
Vahinkojen korvaukset
Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.
Kauppias ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.
Valitukset
Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
Jos asiakas ja kauppias eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.
Toimitusehdot
Sopimuksen syntyminen
Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
Kaupan peruutus ja palauttaminen
Kauppaa peruttaessa on oltava yhteydessä suoraan kauppiaan myyntipalveluun.
Palautusoikeus ei koske kaiverrettuja eikä muita yksilöllisiä tuotteita, majoituspalveluja, ravintolapalveluja tai muita tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.
Tuotetakuu
Noudatamme valmistajan tai maahantuojan määrittelemiä takuuehtoja.
Maksuehdot
Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
Maksaminen laskulla
Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.
Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta.